Brak podświetlenia połowy zegara

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • spezial
    Classic
    • 2019
    • 2
    • Octavia II combi (1Z5)

    Brak podświetlenia połowy zegara

    Warto też rozważyć red stuff, miałem w poprzednim aucie, lepsze niż seria, dużo bardziej odporne na przegrzanie. Nie wiem jak z ceną do skody, ale na pewno tańsze od żółtych.
    Jak się skończą fabryczne, pewnie będę brał właśnie czerwone.
  • spezial
    Classic
    • 2014
    • 2

    #2
    Brak podświetlenia połowy zegara

    Witam, od pewnego czasu zanikło w mojej octavii podświetlenie połowy zegara obrotościomierza od 40 w lewo oraz duża wskazówka się żarzy albo miga na zmiane ;/ sprawdzilem bezpieczniki są wporzadku przyłączenia masy również.. nie wiem czy jechac do mechanika w czym może tkwić problem ? fotka http://zapodaj.net/0bac9556d5723.jpg.html

    Komentarz

    • Marian 2
      L&K
      • 2007
      • 1085
      • Octavia I combi (1U5)
      • AQY 2.0 MPI 115 KM

      #3
      Wygląda na to, że część diod LED podświetlenia (jest ich kilka) poprostu odłączyła się. Najprawdopodobniej wystarczy poprawić/polutować połączenia lutowane ścieżek w okolicy diodek. Jako że to tego trzeba wymontować i rozebrać licznik, warto przelutować wszystkie bez wyjątku luty.
      Może być też tak, że dioda/diody LED uległy uszkodzeniu, ale to mniej prawdopodobne.

      Komentarz

      • spacewalker
        Elegance
        • 2012
        • 940

        #4
        Zamieszczone przez Marian 2
        ....
        Może być też tak, że dioda/diody LED uległy uszkodzeniu, ale to mniej prawdopodobne.
        I tu się możesz bardzo zdziwic.
        Diody w tych licznikach potrafią się wstrząsnac, tak jak LED-y w pozycjach (czemu mrugają po 2-3 mies)
        To co piszesz to dość częsta przypadłośc liczników od Skody (troche ich zrobiłem)
        Nie szukaj zimnych lutów bo to nie epoka licznika z roku 2000.

        Komentarz

        • Marian 2
          L&K
          • 2007
          • 1085
          • Octavia I combi (1U5)
          • AQY 2.0 MPI 115 KM

          #5
          Oczywiście diody mogą się uszkodzić, ale nigdy na skutek wstrząsów, jedynie wtedy, gdy zostaną przeciążone z jakiejś tam przyczyny. To że mrugają po jakimś czasie, poprostu dostały impuls większego napięcia, nawet krotkotrwały, i już po diodzie. Z reguły będzie to zbyt mały szeregowy rezystor wewnątrz takiej ledowej "żarówki", lub całkowity jego brak, bo i tak robią niektórzy producenci. Połączone szeregowo 4 diody akurat wystarczają na napięcie nieco wyżej niż 12÷13V, nawet gdy niema takiego rezystora ograniczającego, ale wtedy przekroczenie dopuszczalnego napięcia o 0,5V już skutkuje przeciążeniem i uszkodzeniem takiej "zarówki".
          Jeżeli mamy do czynienia z pojedyńczą diodą LED zawsze musi być szeregowy rezystor ograniczający prąd. Niektóre diody LED mają wewnątrz tej samej obudowy kilka diod łączonych szeregowo i wtedy, gdy stabilne napięcie zasilania, może nie być rezystora.
          Gdy często palą się żarówki ledowe, trzeba poprostu dołożyć dodatkowy rezystor szeregowy. Z praktyki, będzie to 50÷100Ω, a dla pojedyńczej diody około 500Ω. Dotyczy to diod małej mocy. Rezystor do diod większej mocy (jeżeli taki stosuje się) już trzeba dobierać z pomocą amperomierza.

          Komentarz

          • spezial
            Classic
            • 2014
            • 2

            #6
            Dzieki panowie za odpowiedzi, zaczęło się tak, że połowa licznika zaczęła mrugać tak jakby cos nie łączyło potem znikło podświetlenie całkiem no i teraz wskazówka miga pewnie zaniedługo całkiem również podświetlenie zniknie. Więc udam się do jakiegos elektromechanika, ciekawy jestem kosztów takiej naprawy ;/

            Komentarz

            • Matis_FG
              Classic
              • 2015
              • 1

              #7
              Witam,

              Mam problem z dwoma małymi wyświetlaczami zamontowanymi w licznikach, mianowicie zgasło ich podświetlenie przez co są mało czytelne. Informacje z komputera nadal są na nich wyświetlanie. Nie mogłem znaleźć odpowiedzi na forum, czy ktoś wie co może być przyczyną?

              Komentarz

              • ROBAL_26
                RS
                • 2010
                • 2320
                • Octavia I combi (1U5)
                • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                #8
                Matis_FG, mogły paść diody pod wyświetlaczami bądź usterka licznika ,bez jego wymontowania się nie obejdzie do sprawdzenia ,bo konieczne jest jego rozebranie do gołej płytki i sprawdzić diody .ok
                Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                Komentarz

                Pracuję...